08 december 2016

The Prettiots


Het was in een nummer van NME eerder dit jaar dat ik al over deze plaat las en het was in de bib dat ik de cd vond en uitleende. Daar heb ik geen spijt van gehad, Funs cool van The Prettiots is de grappigste plaat die ik in tijden heb beluisterd.
De hoes laat een collegerockplaat vermoeden maar dat is slechts een deel van het verhaal. Want hoewel het vrouwelijk duo uit Brooklyn afkomstig is, klinken ze bijwijlen behoorlijk Brits (en doen ze me denken aan The Beautiful South). Dat is al meteen het geval in opener 18 wheeler. Of wat te denken van (altijd grappig!) de song over alle voormalige liefjes: Boys (that I dated in high school)? Zelden zo gelachen!
Net iets langer dan een half uur duurt deze plaat en dan hebben we poppy pareltjes als Dream boy, een dromerige ballad als Anyways en indierock met Suicide hotline achter de kiezen.

Je kan het volledige album hieronder beluisteren:

Geen opmerkingen: