17 mei 2017

Ho99o9


Een vriend van mijn lief en mij zal wellicht verheugd zijn te zien dat ik een blogstuk wijd aan Ho99o9, een band waarover hij me ooit aansprak. Die hebben net een nieuw album uit. United states of horror is het tweede album van het hiphopduo.
De hiphop die TheOGM en Eaddy brengen is vaak compromisloos, hard en schurkt aan tegen metal en punk. Nu is dat niet meteen iets waar ik problemen mee heb. Soms echter lijkt de nuance zo ver weg bij Ho99o9 dat ik het ook niet helemaal meer weet: is dit nog ok of erover? Meerdere luisterbeurten houden me in dubio.
Waar War is hell aan de goeie kant van de scheidslijn blijft, is dat minder duidelijk voor Splash dat op een plaat van Limp Bizkit had kunnen staan. Daar tegenover staan songs als Moneymachine, een nummer vol onwezenlijke dreiging dat -zeldzaam in hiphop- de tijd neemt, City rejects, een muzikale ode aan seventies rock en Hydrolics, dat me heel sterk laat denken aan No problem van Chance The Rapper en ook wel Famous van Kanye West.

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: