13 juli 2017

Jeff Tweedy


Mag ik hier nog eens schaamteloos reclame maken voor Wilco? Dat lijkt me wel toepasselijk bij het voorstellen van de nieuwe plaat van hun leadzanger, Jeff Tweedy. Die band heeft niet alleen een mooie reeks albums gemaakt met Billy Bragg (Mermaid avenue, maar liefst 3 platen), hun eigen platen zijn ook niet te versmaden. Hier berichtte ik nog over hun meest recente plaat, Schmilco. En dan is er natuurlijk Being there, die eigenlijk elke maand wel eens door uw huis zou moeten schallen. En ik koester ook de live-registratie Kicking television, live in Chicago. Om maar te zeggen: Wilco en Jeff Tweedy moeten zich al lang niet meer bewijzen...
De soloplaat Together at last is een prachtige, rustige plaat waarop gitaar en zang de hoofdrol mogen verdelen. Wanneer hij dan ook nog eens Wilco-pareltjes als Ashes of American flags speelt, hoor je mij zeker niet klagen. Ook songs van zijn andere bands, Golden Smog en Loose Fur, brengt. We horen niets nieuws, maar de akoestische versies laten wel nog eens goed horen hoe mooi zijn songs wel zijn.

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: